Jako propolis označujeme hmotu, kterou včely vyrábí z rostlinných pryskyřic. Ty sbírají v okolí úlu. Je to jakási ochrana úlu před infekcemi z vnějšího prostředí. Propolisem vytírají stěny úlu, čímž bráni rozmnožení bakterií, virů nebo plísní v úle. Pokud se do úlu dostane něco, co nejsou včely schopny vynést ven, předmět propolisem zcela obalí a tím rovněž úl chrání. Propolis se skládá převážně z rostlinných pryskyřic a proto pokud ho chceme zpracovat na silně léčivou propolisovou tinkturu, musíme použít koncentrovaný alkohol (80% a více).
Propolis je již ze své podstaty učiněným antibiotikem, hojně používaným v léčbě kožních infekcí, špatně se hojících ran, vředů, oparů a mykóz. Užívá se také při zánětech v ústní dutině, bolestech zubů a paradentóze .
Má mírné anestetické účinky (proti bolesti) Účinkuje proti chřipkovým a herpes simplex virům.

S JISTOTOU VÍME, ŽE OBSAHUJE SPOUSTU PROSPĚŠNÝCH LÁTEK, MEZI NIMI VITAMÍNY B1, B2, B6, C A E, DÁLE MINERÁLY, JAKO JE VÁPNÍK, HOŘČÍK NEBO ŽELEZO, A TAKÉ FLAVONOIDY, KTERÉ PŘISPÍVAJÍ K NORMÁLNÍ FUNKCI IMUNITY. JEHO SLOŽENÍ JE POKAŽDÉ TROCHU JINÉ, A PROTO HO NENÍ MOŽNÉ VYROBIT UMĚLE.

Včelařstvi Sedlák má široký výběr včelařských potřeb i sortiment včelích produktů ve výborné kvalitě. Dlouhodobě odebíráme jen od nich, jelikož kromě profesionality mají i vstřícný a laskavý přístup🐝😊

Manželé Mikešovi Havířov

Od Sedlákových mám všetko, čo ku včeláreniu potrebujem - od samotných včielok, cez úly až po medomet. Ale hlavne odbornosť a ochotu kedykoľvek pomôcť a poradiť aj cez telefón, čo je pri včelárení k nezaplateniu. A zo Slovenska to mám k ním na skok.

Šestákovci Partizánské